شمع خودرو

راهنمای خرید شمع خودرو

راهنمای خرید شمع خودرو

موتور هر خودرو اصلی ترین بخش تشکیل دهنده هر خودرو میباشد . موتور قلب هر خودرو و محرک آن میباشد که توجه به عملکرد درست همیشه در اولویت هر مصرف کننده میباشد . شمع یکی از قطعات حساس ، پر مصرف و پر کاربرد در موتور میباشد که تاثیر زیادی در عملکرد موتور ماشین شما دارد .

راهنمای خرید شمع خودرو

شمع خودرو چیست؟

موتور خودرو با استفاده از سوخت های قابل اشتعال و فسیلی کار میکند . این سوخت ها برای تبدیل شدن به انرژی نیاز به جرقه دارند . در موتور خودرو پس از وارد شدن سوخت و ترکیب شدن آن با هوا شمع وارد شده و با جرقه زدن کار احتراق را صورت داده و باعث تولید شدن نیروی محرک در سیلندر های خودرو میشود . پس میتوان گفت این قطعه کار تبدیل انرژی فسیلی به حرارتی و حرکتی برای موتور را دارد .شمع بر روی سسلندر های خودرو بسته شده و کار احتراق را صورت میدهد .

شمع با دریافت ولتاژ تقویت شده از کویل و باتری کار خود را انجام میدهد .

انواع شمع خودرو

شمع های خودرو بر اساس نوع موتور به دو دسته سرد و گرم تبدیل میشوند .

شمع های گرم :

این شمع ها دارای پایه بلند بوده و گرمای حاصل از جرقه و احتراق را در مدت زمان بیشتری در خود نگه میدارد . این گرمای ذخیره شده باعث شده تا روغن و رسوبات باقی مانده بر روی شمع از بین برود . در صورتی که این باقی مانده ها به طور کامل از بین نرود باعث خرابی و مشکل در عملکرد شمع شده . شمع گرم مناسب برای خودرو هایی با عملکرد سرد میباشند . ماشین هایی که دور پایین داشته و گرمای تولیدی موتور ان ها کمتر میباشد .

راهنما شمع خودرو

برای خرید انواع شمع خودرو با ما تماس بگیرید .

شمع های سرد :

شمع های سرد پایه های کوتاهی داشته و گرمای حاصل از جرقه و شعله را زود تر از دست میدهند . این شمع ها برای خودرو هایی با راندمان بالا و گرم استفاده میشود تا شمع و موتور به دلیل گرمای ذخیره شده در خود دچار مشکل نشوند .

برسی شمع ها از نوع ساختاری و آلیاژی :

راهنمای خرید شمع خودرو باید از لحاظ ساختاری و کیفیتی شمع های خودرو به دسته بندی های متنوعی تقسیم میشوند . جنس و شکل الکترود به‌کاررفته در ساخت شمع‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در کیفیت آن‌ها دارد که این موجب ایجاد تنوع در شمع‌ها می‌شود. در اینجا می‌خواهیم به معرفی انواع شمع‌ها به لحاظ کیفیت بپردازیم.

شمع های نیکلی :

شمع های نیکلی دارای الکترود مرکزی با شکل تخت بوده و به علت آلیاژ به‌کاررفته در ساخت الکترود، از مقاومت گرمایی کمتری نسبت به شمع‌های جدیدتر برخور دارند .طول این شمع ها نسبت به شمع های جدید کمتر بوده . مصرف سوخت در این مدل شمع ها کمی بالا تر بوده . شمع های نیکلی بیشترین شمع موجود در بازار ایران میباشد .

شمع نیکلی معمولی

شمع پلاتینیومی :

الکترود این شمع ها از پلاتین بوده . پلاتینیوم مقاومت زیادی در برابر گرما و خوردگی دارد از این رو شمع های پلاتینیومی از کیفیت و طول عمر بسیار بالاتری نسبت به شمع های نیکلی برخوردارند . این نوع شمع ها به دلیل دقت و کیفیت خود باعث بالا رفتن طول عمر و جولوگیری از آسیب رسیدن به سایر قطعات موتور میشود .شمع پلاتینیوم

شمع پلاتینیوم اورجینال بوش را از فروشگاه ما بخرید . 

شمع ایریدیومی :

این نوع شمع دارای سری مثبت از جنس ایریدیوم میباشد . ایریدیوم خواصی شبیه به پلاتینیوم دارد . همچنین یک نقطه‌ از جنس پلاتین در ساخت الکترود منفی و در محل جرقه‌زنی به‌کار برده می‌شود که موجب افزایش طول عمر این نوع شمع‌ها شده است . شمع‌های ایریدیومی هم معمولا دارای الکترود سوزنی با دقت و قدرت جرقه‌زنی بالا هستند و تقریبا کاربردی مشابه شمع‌های پلاتینیومی دارند.

شمع ایریدیومی

شمع NGK در انواع پلاتینیومی و ایریدیمی در فروشگاه کبیر پخش

شمع های چند الکترودی :

شاید برخی تصور کنند این نوع شمع‌ها از کیفیت جرقه‌زنی بالاتری به نسبت شمع‌های تک الکترودی برخوردارند. اما در حقیقت این شمع‌ها تنها دوام و طول عمر بیشتری نسبت به شمع‌های تک الکترودی دارند، که در ادامه به تشریح علت آن می‌پردازیم. با هربار جرقه‌زنی به دلیل دمای بالا قسمت بسیار ناچیزی از الکترودها از بین می‌رود. با از بین رفتن یک الکترود، الکترودهای بعدی درگیر جرقه‌زنی خواهند شد. درنتیجه زمان بیشتری به‌طول می‌انجامد تا الکترودها شکل اولیه‌ی خود را از دست بدهند و کیفیت شمع از بین برود.

شمع چند الکترود

شمع های دنسو در فروشگاه ما

شمع مقاومتی :

در طراحی این نوع شمع‌ها یک مقاومت سرامیکی ۵ کیلو اهمی به‌کاررفته که وظیفه‌ی خنثی کردن نویزی که در اثر جرقه‌زنی ایجاد می‌شود را بر عهده دارد. این مقاومت از ایجاد اختلال در امواج رادیویی در اثر تداخل جریان‌های الکتریکی جلوگیری می‌کند. این ممکن است موجب بروز آسیب به قطعات الکتریکی خودرو شود.

شمع خودرو همواره از پر مصرف ترین و حساس ترین قطعات موتور بوده که رسیدگی به آن و نوع عملکردش میتواند تاثیر زیادی بر روی راندمان خودرو شما داشته باشد . در این مقاله راهنمای خرید شمع خودرو سعی شد تا شما بهترین شمع مورد نیاز خود را تهیه کنید و در بین نام ها و مدل های مختلف سردرگم نشوید .

شما میتوانید با مراجعه به بخش محصولات سایت ما و یا کلیک بر روی این متن از تمامی محصولات اورجینال ما با بهترین قیمت دیدن فرمایید

کبیر پخش

انواع شمع بوش , دنسو , ngk , اکیوم و . . . 

2 دیدگاه در “راهنمای خرید شمع خودرو

  1. I was extremely pleased to discover this site. I wanted to thank you for your time just for this wonderful read!! I definitely enjoyed every bit of it and i also have you saved as a favorite to look at new stuff on your blog.

    1. kabiradmin گفت:

      Kabir Broadcasting Group is happy to be able to publish satisfactory content for its audience

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *